Тема Школи становлення педагогічної майстерності
„Формування особистості вчителя
як основа розвитку освіти”
Формування вчителя як творчої
особистості,здатної до створен-
ня якісно нового, значущого для
практичної педагогічної діяльнос-
ті,- одне з найважливіших завдань
сучасної науки і практики.
особистості,здатної до створен-
ня якісно нового, значущого для
практичної педагогічної діяльнос-
ті,- одне з найважливіших завдань
сучасної науки і практики.
Мета Школи становлення педагогічної майстерності –
сприяти підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу молодих та
малодосвідчених вчителів, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми
знаннями, методикою та технологією навчання.
·
поглиблення знань вчителів з теорії та методики навчання
і виховання;
·
сприяння оволодінню молодими та малодосвідченими вчителями
знаннями основних нормативних документів у галузі освіти;
·
вивчення і використання у практиці сучасних досягнень
психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду;
·
розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків
вчителів;
формування потреби в безперервній освіті, стимулювання самоосвітньої роботи вчителів;
формування потреби в безперервній освіті, стимулювання самоосвітньої роботи вчителів;
·
прискорення процесу адаптації молодих вчителів у
професії.
План роботи
Школи становлення педагогічної
майстерності
на 2012-2013 н.р.
№
|
Зміст заняття
|
Практична частина
|
ПРИМІТКИ
|
1
|
ВЕРЕСЕНЬ
- Анкетування серед слухачів Школи для
вивчення запитів щодо організації навчально-виховного процесу.
- Загальні
засади організації навчального процесу в школі в 2012-2013 н.р.
- Календарно-тематичне планування, вимоги до нього.
- Вимоги до оформлення класних журналів
- Система
роботи вчителя (за Конаржевським)
Робота між засіданнями
1. Опрацювання нормативно-правової документації:
- Закону України „Про освіту”.
- Закону „Про загальну середню освіту”.
- Національної доктрини розвитку освіти
|
- Робота з
навчальними програмами, пояснювальними записками до них.
- Опрацювання вимог до єдиного орфографічного
режиму.
|
|
2
|
ЖОВТЕНЬ
- Індивідуальні психофізичні особливості особистості вчителя та їх
адаптація до вимог педагогічної діяльності.
- Розвиток творчих здібностей учителя у процесі навчання.
Робота
між засіданнями 1.Опрацювання
статті Н.Дереклеєвої „Психофізичний розвиток підлітків” („Психолог”, №2,
2002р., с. 13-14)
|
Тренінг «Пізнай
себе»:
-
Визначення
врівноваженості нервових процесів педагога.
|
|
3
|
ЛИСТОПАД
- Створення належного психологічного клімату на
уроці.
- Здійснення індивідуального та диференційованого підходу до учнів на
уроці
- Проблема дисципліни на уроці:
- Причини недисциплінованої поведінки учнів
на уроці
- Критерії, які є необхідною умовою того, щоб у вчителя загалом не було проблеми дисципліни на уроці
Робота між засіданнями
Участь у предметній
декаді
|
Відвідування
уроку наставника, аналіз
організації контролю за процесом організації
дисципліни на уроці
|
|
4
|
ГРУДЕНЬ
Психолого-педагогічні вимоги до перевірки і оцінки навчальних досягнень
учнів:
-
Суть контролю навчання та його організація;
-
Оцінювання навчальних досягнень учнів. Вимоги до
оцінювання знань
Робота між засіданнями
|
Відвідування уроку вчителя-наставника з метою вивчення системи оцінювання на уроці
|
|
5
|
СІЧЕНЬ
Домашнє завдання на уроці:
функції домашнього завдання; види домашнього завдання; форми контролю за виконанням домашнього завдання. Робота між засіданнями
1. Розробка конспекта уроку (самостійно).
2. Зробити нотатки з проблем, з якими зіткнулися в навчально-виховному
процесі, та визначити шляхи їх вирішення
|
Відвідування уроків вчителів, що атестуються, аналіз організації контролю за
процесом засвоєння знань
|
|
6
|
ЛЮТИЙ
- Прийоми стимулювання навчально-пізнавальної
діяльності учнів.
- Організація навчальної діяльності з учнями, які засвоюють навчальний
матеріал на початковому рівні
Робота між засіданнями
1.Опрацювання науково-методичного посібника «Сучасний урок. Інтерактивні
технології навчання» (автори О Пометун, Л. Пироженко)
2. Визначення
проблем, з якими зіткнувся в роботі
|
Ознайомлення з
досвідом роботи вчителів-методистів
|
|
7
|
БЕРЕЗЕНЬ
Круглий стіл «Я зіткнувся з проблемою – як її вирішити?» (Розбір педагогічних
ситуацій. Помилки і труднощі та шляхи їх вирішення)
Робота між засіданнями
1. Підготуватись до обміну досвідом «Мій
перший успіх»
|
Розбір педагогічних ситуацій
|
|
8
|
КВІТЕНЬ
Тиждень молодого фахівця
|
1.Відкриті уроки слухачів Школи становлення педагогічної майстерності з
наступним обговоренням
2. Круглий стіл з обміну досвідом
«Мій перший успіх»
|
|
9
|
ТРАВЕНЬ
Методика проведення навчальних екскурсій, навчальної практики
|
Орієнтовний
план самоосвіти слухача ШСПМ
1. Знайомство з
інструктивно-нормативними документами на навчальний рік.
2. Аналіз змісту навчальних
програм, підручників, вимог до оцінювання знань і вмінь учнів з предмету.
3. Розробка поурочних планів.
4. Робота з підвищення свого
науково-методичного рівня:
·
робота над індивідуальною науково-методичною темою;
·
опрацювання науково-методичної літератури;
·
опрацювання психолого-педагогічної літератури;
·
участь у роботі ШМО та ММО;
·
при можливості – участь у творчій групі;
·
робота з обдарованими учнями (предметні олімпіади, МАН)
5.Спільне проведення з наставником уроків
та позакласних заходів та наступне їх обговорення.
6.Взаємовідвідування уроків та
позакласних заходів.
7. Визначення найбільших труднощів у
забезпеченні навчально-виховного процесу, визначення «вузьких місць» у своїй
науково-методичній підготовці та можливих шляхів їх ліквідації у майбутньому.
8.Звіт про виконану роботу з підвищення
свого професійного рівня.
Комментариев нет:
Отправить комментарий